Bank Spółdzielczy w Osiu

Galeria

Kalkulator kredytowy

Klienci indywidualni

Klienci biznesowi

Rolnicy

Banery

  • Zastrzeganie Kart
  • BFG
  • Doładowanie telefonów komórkowych

Treść dodatkowa

Bank Spółdzielczy w Osiu
ul. Dworcowa 8
86-150 Osie

tel. 52 33 29 531
tel. 52 33 29 360
tel./fax: 52 33 39 001

Nawigacja

Nawigacja:
  • Wszystkie aktualności

Treść

Aktualności

Przelew na telefon BLIK w aplikacji SGB Mobile

2022.05.12
Przelew na telefon BLIK w aplikacji SGB Mobile

Szanowni Klienci!

Miło nam poinformować, że uruchamiamy usługę przelew BLIK na telefon w aplikacji mobilnej SGB Mobile.

Największe zalety usługi to:

– przelew wysyłany jest na numer telefonu
– odbiorca natychmiast otrzymuje środki
– maksymalna przesyłana kwota 500 zł

Pobierz aktualną wersję aplikacji i korzystaj!

Składanie wniosków 500+ dla Obywateli Ukrainy / 500+ надбавка

2022.04.08

Jeśli jesteś:

  • obywatelem Ukrainy, małżonkiem obywatela Ukrainy i przybyłeś z Ukrainy do Polski po 23 lutego 2022 r. w związku z działaniami wojennymi,
  • obywatelem Ukrainy, małżonkiem obywatela Ukrainy i mieszkałeś w Polsce przed 24 lutego 2022 r.,

i chcesz złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 500+ lub rodzinny kapitał opiekuńczy na dziecko, które przybyło z Ukrainy do Polski po 23 lutego 2022 r. w związku z działaniami wojennymi, będziesz mógł to zrobić na specjalnie przygotowanym dla Ciebie wniosku.

Wniosek będziesz mógł wypełnić i przekazać elektronicznie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS – czyli elektroniczny system ZUS.

Informacja od kiedy można składać wnioski i jak to zrobić, będzie wkrótce podana na stronie internetowej www.zus.pl.

Aby złożyć wniosek do ZUS potrzebny będzie:

  • polski numer identyfikacyjny PESEL dla Ciebie i dziecka,
  • adres mailowy,
  • polski numer telefonu,
  • numer rachunku bankowego w Polsce.

Rejestracja obywateli Ukrainy w celu nadania polskiego identyfikatora PESEL rozpoczęła się w urzędach gminy, miasta lub dzielnicy w Polsce od 16 marca 2022 r. PESEL nadany od 16 marca ma oznaczenie, które potwierdza, że Ty albo Twoje dziecko przebyliście z Ukrainy do Polski po 23 lutego 2022 r. w związku z działaniami wojennymi.

 

Якщо ви:

  • Громадянин України, дружина громадянина України, і ви приїхали з України до Польщі після 23 лютого 2022 року у зв’язку з військовими діями,
  • Громадянин України, дружина громадянина України і ви жили в Польщі до 24 лютого 2022 року,

і ви хотіли б подати заявку на виплати з виховання дитини 500+ або на родинний капітал для опіки за дитиною, яка приїхала з України до Польщі після 23 лютого 2022 року у зв’язку з військовими діями, ви можете зробити це, використовуючи спеціально підготовлену для вас заяву.

Ви можете заповнити та подати заяву в електронному вигляді до Закладу соціального страхування (ZUS) за допомогою Платформі електронних послуг (PUE) ZUS, тобто в електронній системі ZUS.

Інформація про те, з якого дня можна буде подавати заяви і як це зробити, незабаром буде доступна на інтернет-сторінці www.zus.pl.

Для подання заявки в ZUS вам знадобиться:

  • польський ідентифікаційний номер PESEL для вас і вашої дитини,
  • адреса електронної пошти,
  • польський номер телефону,
  • номер банківського рахунку в Польщі.

Реєстрація громадян України для присвоєння польського ідентифікаційного номеру PESEL почалася в установах гміни, міста або району в Польщі з 16 березня 2022 року. PESEL, що присвоюється з 16 березня має позначку, яка підтверджує, що ви або ваша дитина прибули з України до Польщі після 23 лютого 2022 року у зв’язку з військовими діями.

Rodzina 500+

2022.02.03
Rodzina 500+

 

Rządowy Program Rodzina 500+ to systemowe wsparcie polskich rodzin

500 zł na każde dziecko w rodzinie, co miesiąc, do ukończenia 18 roku życia, niezależnie od wysokości dochodów – szczegółyWsparcie dla każdej rodziny, w tym także dla rodziców samotnie wychowujących dzieci. Prawo do świadczenia wychowawczego przysługuje na tzw. okres świadczeniowy, który trwa od 1 czerwca danego roku do 31 maja roku następnego. Obecny okres świadczeniowy trwa od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r.

Jeśli złożyłeś w gminie wniosek na ten okres świadczeniowy, nie składaj go ponownie. Gminy będą kontynuowały wypłaty świadczeń przyznanych na okres do 31 maja 2022 r.

Na okres świadczeniowy, który trwa do 31 maja 2022 r. wniosek powinieneś złożyć od  1 stycznia 2022 r. na nowo narodzone dzieci, a także na dzieci urodzone przed 2022 r., jeśli wcześniej nie złożyłeś wniosku.

Od 1 lutego 2022 r. możesz  złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze na kolejny okres świadczeniowy od 1 czerwca 2022 r. do 31 maja 2023 r.

Kiedy otrzymasz świadczenia po złożeniu wniosku na nowy okres?

Jeśli złożysz prawidłowo wypełniony wniosek z wymaganymi dokumentami na okres od 1 czerwca 2022 r. do 31 maja 2023 r.:

  • do 30 kwietnia 2022 r. – ZUS wypłaci świadczenie do 30 czerwca 2022 r.,
  • od 1 do 31 maja 2022 r. – ZUS wypłaci świadczenie do 31 lipca 2022 r.,
  • od 1 do 30 czerwca 2022 r. – ZUS wypłaci świadczenie do 31 sierpnia 2022 r.,
  • od 1 do 31 lipca 2022 r. – ZUS wypłaci świadczenie do 30 września 2022 r.,
  • od 1 do 31 sierpnia 2022 r. – ZUS wypłaci świadczenie do 31 października 2022 r.

 
Gdzie otrzymasz pomoc w sprawie świadczenia?

  • więcej informacji o programie znajdziesz na stronie ZUS,
  • pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00),
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
  • we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS.

 
Podstawa prawna
 
Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2407 ze zm.)

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy

2022.02.03
Rodzinny Kapitał Opiekuńczy

Kogo dotyczy

Rodzinny kapitał opiekuńczy przysługuje Ci na drugie i każde kolejne dziecko w rodzinie jeśli m.in. jesteś matką albo ojcem dziecka i dziecko wspólnie z Tobą mieszka oraz utrzymujesz je.

Rodzinny kapitał opiekuńczy możesz otrzymać na drugie i każde kolejne dziecko w rodzinie od pierwszego dnia miesiąca, w którym dziecko to ukończy  12. miesiąc  do ostatniego dnia miesiąca, w którym dziecko ukończy 35. miesiąc.

Rodzinny kapitał opiekuńczy otrzymasz na drugie i każde kolejne dziecko w rodzinie dlatego we wniosku musisz wskazać pierwsze dziecko w rodzinie. Pierwszym dzieckiem w rodzinie jest najstarsze dziecko w rodzinie. Nie ma znaczenie jego wiek.

Jeśli zgodnie z orzeczeniem sądu sprawujesz opiekę naprzemienną z drugim rodzicem, rodzinny kapitał opiekuńczy możesz otrzymać Ty i drugi rodzic w wysokości połowy przysługującej kwoty.

 

Kto może złożyć wniosek przez bankowość internetową

Jeśli jesteś matką albo ojcem dziecka i masz numer PESEL, możesz złożyć wniosek przez bankowość internetową. W innej sytuacji – jeśli masz numer PESEL możesz złożyć wniosek przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS lub portal Emp@tia, a jeśli nie – to tylko przez PUE ZUS.

WAŻNE: Jeśli jesteś rodzicem adopcyjnym powinieneś złożyć wniosek wyłącznie przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

 

Jak złożyć wniosek

Wniosek możesz złożyć wyłącznie elektronicznie.

Jeśli złożysz wniosek przez bank albo portal Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jest to system informatyczny ZUS, za pośrednictwem którego możesz załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu.

Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS, Zakład założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku o rodzinny kapitał opiekuńczy. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Hasło otrzymasz esemesem z adresu „ZUS”.

ZUS założy Ci profil na PUE ZUS abyś miał dostęp do informacji o swoim wniosku i rodzinnym kapitale opiekuńczym oraz aby ZUS mógł kontaktować się z Tobą w sprawie kapitału.

 

Jak otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku

Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość internetową albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość otrzymasz z adresu noreply@zus.pl.

 

Kiedy złożyć wniosek

Wniosek o rodzinny kapitał opiekuńczy możesz złożyć najwcześniej 1 stycznia 2022 r.

Jako matka albo ojciec dziecka możesz złożyć wniosek:

  • od pierwszego dnia miesiąca, w którym dziecko kończy 9. miesiąc,
  • do końca miesiąca, w którym dziecko kończy 13. miesiąc.

Jeśli złożysz wniosek w tym okresie będzie Ci przysługiwał kapitał od pierwszego dnia miesiąca, w którym dziecko ukończyło 12. miesiąc do:

  • ostatniego dnia miesiąca, w którym dziecko ukończy 23. miesiąc – jeśli we wniosku wskazałeś, że chcesz otrzymywać kapitał po 1000 zł miesięcznie,
  • ostatniego dnia miesiąca, w którym dziecko ukończy 35. miesiąc – jeśli we wniosku wskazałeś, że chcesz otrzymywać kapitał po 500 zł miesięcznie.

Jeśli złożysz wniosek po miesiącu, w którym dziecko  ukończy 13. miesiąc, otrzymasz pomniejszony kapitał (o 500 zł za każdy miniony miesiąc od ukończenia przez dziecko 12. miesiąc).

Możesz złożyć wniosek o rodzinny kapitał opiekuńczy w styczniu 2022 r. także jeśli jesteś rodzicem drugiego lub kolejnego dziecka, które ukończyło 12. miesiąc przed 2022 r. i przed 1 stycznia 2022 r. nie ukończyło 35. miesiąca życia. To kapitał zostanie policzony od stycznia 2022 r. Jeśli na takie dziecko złożysz wniosek po 31 stycznia 2022 r. otrzymasz kapitał od miesiąca złożenia wniosku.

 

Jakie wsparcie otrzymasz

Rodzinny kapitał opiekuńczy nie zależy od dochodu Twojej rodziny i wyniesie w sumie do 12 tys. zł na drugie i każde kolejne dziecko w wieku od pierwszego dnia miesiąca, w którym dziecko to ukończy 12. miesiąc  do ostatniego dnia miesiąca, w którym dziecko ukończy 35. miesiąc.

Jako rodzic dziecka możesz zdecydować czy  chcesz otrzymywać  kapitał w wysokości 500 zł przez 24 miesiące, czy w wysokości 1 000 zł przez 12 miesięcy. W okresie wypłaty kapitału  możesz raz zmienić swoją decyzję w sprawie wysokości miesięcznej kwoty świadczenia.

Łączna wysokość rodzinnego kapitału opiekuńczego (do 12 000 zł na dziecko) będzie obniżona o 500 zł za każdy miniony miesiąc, gdy złożysz wniosek o kapitał po upływie ostatniego dnia miesiąca, w którym dziecko ukończyło 13. miesiąc.

Jeśli Twoje dziecko ukończyło 12. miesiąc ale  nie ukończyło 35. miesiąca  przed 1 stycznia 2022 r., rodzinny kapitał opiekuńczy przysługuje Ci w wysokości 12 000 zł pomniejszonej o kwotę 500 zł za każdy miesiąc przed 1 stycznia 2022 r. począwszy od tego, w którym dziecko ukończyło 12 miesiąc.

Jeśli zgodnie z orzeczeniem sądu sprawujesz opiekę naprzemienną z drugim rodzicem (z którym rozwiodłeś się, żyjesz w separacji lub rozłączeniu) w porównywalnych i powtarzających się okresach, to każdemu z Was przysługuje rodzinny kapitał opiekuńczy w wysokości połowy kwoty za dany miesiąc (250 zł albo 500 zł).

 

Gdzie znajdziesz informacje o wniosku złożonym przez bankowość internetową

Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. kapitału w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek). Zaloguj się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki [Rodzinny Kapitał Opiekuńczy] – [Szczegóły Twoich wniosków].

 

Jak otrzymasz informację o przyznaniu kapitału

Informację o przyznaniu rodzinnego kapitału opiekuńczego znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS.

Jeśli rodzinny kapitał opiekuńczy  Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS.

WAŻNE: Na PUE ZUS znajdziesz całą korespondencję z ZUS w sprawie Twojego wniosku o rodzinny kapitał opiekuńczy (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informację o przyznaniu kapitału, decyzję odmawiającą przyznania kapitału).

 

Gdzie otrzymasz pomoc w sprawie świadczenia?

  • więcej informacji o programie znajdziesz na stronie ZUS,
  • pod numerem specjalnej infolinii 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00),
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
  • we wszystkich placówkach ZUS  oraz podczas e-wizyty w ZUS.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 17 listopada 2021 r. o rodzinnym kapitale opiekuńczym (Dz.U. z 2021 r. poz. 2270)

Uważaj na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon – przestępcy podszywają się pod pracowników banków lub różnych zaufanych instytucji (np. policjantów)!

2021.12.07
Uwaga na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon – podszywanie się pod pracowników Banku nadal groźne!

Ponownie ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się za pracowników banku lub innych zaufanych instytucji (np. policjantów). Oszuści podają się za pracowników Banku pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji. Proszą o instalację oprogramowania, które pozwala na przejęcie kontroli nad pulpitem, np. Any Desk, TeamViewer.

Próbują podszywać się również pod pracowników zaufanych instytucji (np. policjantów). Informują o zagrożeniu finansów na koncie. Proszą o przekazanie pieniędzy na „konto techniczne”, na którym będą bezpieczne. Nie rób tego!

Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku. W rzeczywistości ich celem jest m.in. zdobycie danych do logowania czy narzędzia autoryzacyjnego lub Twoich innych, równie cennych danych.

 

Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o:

  • podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji,
  • instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.

 

W przypadku, gdy:

  • odbierzesz podejrzany telefon lub wiadomość tekstową od osoby podającej się za pracownika banku lub instytucji zaufanej,
  • masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych,
  • podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie

 

rozłącz się i skontaktuj się z bankiem.

 

Pamiętaj – nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji. Nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji. Nie oddzwaniaj na połączenie, z którego wcześniej rozmawiałeś z podejrzanym rozmówcą!

Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia). Nasze numery kontaktowe znajdziesz na www.bsosie.pl . Zawsze też ręcznie wpisuj pełen adres strony banku w pasku adresu przeglądarki (znajduje się u góry okna z otwartą przeglądarką internetową).

Oblicz swój kredyt

Galeria dodatkowa

Skontaktuj się z nami

  • Bank Spółdzielczy w Osiu
    ul. Dworcowa 8, 86-150 Osie

  • tel. 52 33 29 531, 52 33 29 360
    tel./fax: 52 33 39 001

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.
baner toplayer
Dbaj o bezpieczeństwo!